BAKERMEN

Rebranding en webdesign

Bakermen is een strategisch marketingbureau uit Antwerpen. Ze kwamen initieel bij ons voor een nieuwe website met een apart design en een originele navigatie. Hieruit groeide spontaan de vraag om ook het logo en de huisstijl mee in de scope te integreren.

Rebranding: subtiele evolutie van het logo

Omdat Bakermen een nieuwe site wilde lanceren, kwam automatisch ook de vraag om het bestaande logo en de bijhorende huisstijl te herbedenken. Om de herkenbaarheid van het merk te behouden, verwerkten we het originele logo, een illustratie van een gangsterhoed, in het woordmerk BakerMen.

Het nieuwe logo is dus geen revolutie maar een subtiele evolutie. De frisse blauwe tint in het ontwerp, aangevuld met leuke grafische elementen, zorgt voor een moderne huisstijl.

Origineel navigatiemenu en webdesign op maat

Om de website op een originele manier te kunnen bouwen, gingen we op zoek naar een creatief concept in lijn met de nieuwe branding. We kozen voor het concept van een tijdlijn als navigatiemenu waarmee de bezoeker in stappen tot een helder inzicht komt.

Om in de originele sfeer van Bakermen te blijven, ontwierpen we illustraties die refereren naar de stijl van de “gangster”-jaren ‘60. De combinatie van de navigatie, de originele illustraties en de moderne huisstijl maakt dat de rebranding van Bakermen een succesvol project is.