branding antwerpen

Logo en huisstijl, Engineers Europe

Engineers Europe is de Europese ingenieursfederatie, gevestigd in Brussel. Het verbond werd opgericht in 1951 en staat in voor de belangen van de Europese ingenieurs.

Omdat de federatie zich anders wilde gaan positioneren, met een nieuwe naam en een nieuw logo, gingen ze via een pitch-wedstrijd op zoek naar branding-voorstellen.

branding antwerpen
branding antwerpen
branding antwerpen
branding antwerpen

Rebranding: een nieuwe naam en nieuw logo

De overkoepelende federatie voor Europese ingenieurs ofwel FEANI wilde zich vanaf september 2018 anders positioneren. De naam FEANI uit 1951, naar de oorspronkelijke Franse naam "Fédération Internationale d'Associations Nationales d'Ingénieurs", doet immers bij de individuele ingenieurs niet onmiddellijk een belletje rinkelen. Om beter herkend te worden door de zowat 6 miljoen ingenieurs in Europa waren ze op zoek naar een nieuwe naam en een nieuw logo.

Designaid kreeg de kans om een aantal ideeën te presenteren voor hun rebranding via een pitch. We zijn dan ook heel trots dat één van onze voorstellen unaniem werd goedgekeurd: de nieuwe naam 'Engineers Europe' met bijhorend logo (en huisstijl).

Brand guidelines

Het aanleveren van een nieuw logo gaat gepaard met een handleiding, ook wel brand guidelines genoemd. Daarin worden alle specificaties van het logo meegegeven zoals kleurcodes, gebruik van het logo, lettertypes, etc.

Daarnaast ontvangt de klant, in dit geval Engineers Europe, een pakket met het logo in verschillende formaten en extensies zodat het logo vlot geïmplementeerd kan worden in alle communicatiekanalen.