THE CAPTAINS

Branding

The Captains is een nevenorganisatie van Triple A Credit Management Solutions in Brussel en is gespecialiseerd in het inzetten van professionals voor verschillende disciplines. Als verzamelnaam voor gespecialiseerde submerken (zoals Captains of Finance, Captains of Recruitment,…) had The Captains een nieuwe huisstijl nodig die overkoepelend maar toch individueel toepasbaar was per submerk.

Branding: één hoofdstijl en verschillende substijlen

Onze opdracht was om vanuit één hoofdmerk verschillende submerken te creëren met een herkenbare stijl. Zo zouden de submerken elkaar kunnen aanvullen en versterken.

We zorgden voor een branding-ontwerp waarbij een logische formule bepaalt hoe elk submerk er uitziet. Het logo heeft namelijk de vorm van een reddingsboei die per onderverdeeld vakje staat voor de specialisten van The Captains, elk binnen hun eigen domein.

Consistente identiteit

Door de verschillende elementen van het logo te behouden en tegelijkertijd de primaire kleur af te wisselen, creëerden we meerdere submerken van The Captains. Elk submerk heeft op deze manier een eigen identiteit én blijft bovendien consistent met het hoofdmerk.

Pantonekleuren zijn de basis voor dit overkoepelende project zodat het logo en de huisstijl steeds consistent blijven voor alle communicatiekanalen.