Cases / Festival rebranding

Festival rebranding

#rebranding #webdesign

Designaid staat als grafisch bureau ondertussen bekend om zijn creatieve oplossingen en dynamische ontwerpen. Kolektiv agency heeft ons daarom gekozen voor een volledige rebranding van het Reggae Geel-festival.

Reggae Geel is een internationaal reggaefestival dat jaarlijks wordt gehouden in Geel, België. Het festival trekt duizenden muziekliefhebbers uit heel Europa aan en biedt een diverse line-up van reggae-artiesten.

We werkten nauw samen met Rob Swolfs van Kolektiv agency om een visueel aantrekkelijke en dynamische huisstijl te ontwikkelen die de kernwaarden van Reggae Geel weerspiegelen. We kozen daarom voor een combinatie van heldere en gedurfde kleuren die een unieke sfeer creëren en de energie van het festival weerspiegelen.

De illustraties, in samenwerking met Matteo Anselmoz uit Genua (Italië), werden ontworpen met een gevoel voor de stijl van de scene.

We zijn daarvoor gaan werken met visuals van instrumenten zoals portretten, speakers, gitaren en drumstellen en vermengde ze met Jamaicaanse kleuren en iconische symbolen zoals de leeuw van Judah. We hebben gekozen voor een lettertype met een eigentijdse uitstraling en dat geschikt is voor zowel print- als digitale toepassingen.

De nieuwe branding werd vervolgens uitgerold op de nieuwe website, de app, merchandising en sociale media-accounts van het festival.

Naast de dynamische kleuren en visuals hebben we gebruik gemaakt van korte en krachtige copy waar de doelgroep zich mee kan identificeren.

De Spotify-pagina van Reggae Geel met een reeks afspeellijsten werd ook aangepakt. De visuals zijn gebaseerd op de illustraties die werden gebruikt in de huisstijl en zorgen voor het community aspect van het festival.

Een van de belangrijkste objectieven van de nieuwe campagne was om zowel de trouwe fans die al decennia naar het festival komen als een jonger en breder publiek aan te spreken.

Onze uitdaging bestond eruit een merk te creëren dat zowel vertrouwdheid biedt aan terugkerende bezoekers als een aantrekkingskracht heeft op een nieuwe generatie muziekliefhebbers.