Cases / optiek de laet

optiek de laet

#rebranding

Optiek De Laet is een familiebedrijf uit Kapellen. Begin dit jaar werd het  overgenomen door Steven De Laet. Het interieur werd volledig vernieuwd en daar hoort een nieuwe, frisse huisstijl met een visie bij.

Voor de nieuwe huisstijl of rebranding werd gekozen voor kleuren die aansluiten bij de vormgeving van het interieur en die eenvoud en kwaliteit uitstralen. De initialen, geïnspireerd op oogtesten vormen het woordmerk. Om de communicatie pit te geven gebruiken we grafische elementen met felle kleuren en dynamische beelden.

Het originele logo en de vernieuwde versie ervan geven de evolutie van het merk weer. Speelse, dynamische icons met felle kleuren geven het grafisch ontwerp een extra dimensie en zorgt voor een duidelijk herkenbare stijl.

Een modern lettertype in combinatie met het kleurenpalet en de beeldtaal zorgen voor een coherente communicatie. Het compacte logo en de icons werken prima voor digitale toepassingen zoals social media kanalen, nieuwsbrieven en de (mobiele) website.

Naast de rebranding hebben we voor dit project ook een nieuwe website opgezet waarbij op een gebruiksvriendelijke manier producten kunnen worden besteld via een online shop. De mobiel vriendelijke website zorgt er ook voor dat je online een afspraak kan maken.

Hieronder een aantal toepassingen van de nieuwe branding waarbij we werken met de kleuren en vormen om de boodschap op een heldere manier weer te geven.