Cases / Pantarein

Pantarein

#rebranding #webdesign
grafisch ontwerp visitekaartje

Niet zomaar een communicatiebureau.

Pantarein is een sterke en actuele communicatiepartner met een visie op de toekomst. Ze leggen de focus op het ondersteunen van klanten die duurzame projecten opzetten.

Designaid werd ingeschakeld om vanuit een objectief standpunt de huisstijl te herdenken op basis van de baseline ‘We build sustainable stories’. Ons team, samengesteld uit Andrea Paolini en Julien Merlin, heeft daarvoor nauw samengewerkt met Pantarein om ervoor te zorgen dat deze boodschap op de juiste manier in beeld werd gebracht.

We hebben de naam vereenvoudigd en gecombineerd met een dynamisch logo. Samen met de rebranding hebben we tegelijkertijd een nieuwe website gelanceerd.

logo design

Guidelines

Het logo ontwerp is samengesteld uit de drie bouwstenen van de identiteit; build – sustainable en stories. Het icoon in de vorm van een blad staat voor duurzaamheid met daarin de bouwstenen voor een sterk verhaal.

We hebben gekozen voor een vrij recent Sans Serif lettertype met uitgesproken kleuren zonder dat het te fel wordt. De huisstijl is een evenwicht tussen de boodschap die wordt gebracht en de sterke beelden die de boodschap bevestigen.

De toepassing van het logo en de huisstijl werd gebundeld in een huisstijlgids, ook wel guidelines genoemd, voor een consistent gebruik.

logo design

Webdesign

Bij een nieuwe huisstijl hoort natuurlijk een website die de lijn van de rebranding doortrekt. We zijn daarvoor van start gegaan met de aspecten gebruiksvriendelijkheid en mobile als belangrijkste leidraad voor de structuur.

Een duidelijke -en overzichtelijke navigatie zorgen voor een aangename ervaring zowel op desktop als op mobiele applicaties. De site is opgezet in WordPress en is daardoor gemakkelijk te beheren door de beheerders ervan. Naast de website is er gewerkt aan een een nieuwsbrief template die via Mailchimp beheerd kan worden.

branding guidelines